Content creatie

Met content creatie worden teksten bedoeld die op pagina´s van een website staan. Goede content is een must have om goed te ranken binnen de zoekmachines. Door het creëren van relevante content voor potentiële bezoekers krijg je meer bezoekers op je website. Waar je op moet letten bij het maken van content en waarom het belangrijk is beschrijf ik hieronder.

Waarom is content belangrijk?

Wanneer je pagina’s over goede en duidelijke teksten beschikken laat je bezoekers en zoekmachines weten waar je pagina’s over gaan. Hoe duidelijker dit voor een zoekmachine is, hoe hoger je positie in Google is. Als je beschikt over relevante, interessante en goed leesbare content blijven bezoekers langer hangen op je website omdat ze de tekst volledig lezen. Bij websites die beschikken over slechte content haken bezoekers direct af, zij verlaten de website. Het vrijwel direct verlaten van een website noemen ze in online marketingtermen bouncerate. Een vakbekwame online marketeer analyseert hoe lang bezoekers blijven hangen op een pagina, en stuurt pagina’s bij waar bezoekers vrijwel direct wegklikken. Inzage in het bouncepercentage is hierbij van cruciaal belang.

Hoe maak ik goede content?

Ben uniek
Unieke content creatie is de basis. Kopieer nooit teksten van andere websites. Zoekmachines weten dat de tekst elders geplaatst is en dat deze tekst daar eerder gepubliceerd is. Wanneer je teksten kopieert wordt dit dus herkent en zul je een zeer slechte ranking krijgen. Daarnaast is het ook niet netjes en verboden om zonder toestemming teksten van andere websites te gebruiken. Ben dus uniek en maak al je eigen content. Je kunt dit eventueel uitbesteden aan een tekstbureau.

Ben relevant
Bepaal vooraf het doel en onderwerpen die je in je tekst naar voren wil laten komen. Als je bezoekers wilt informeren over een bepaald onderwerp kijk dan welke sub onderwerpen hier mee samenvallen en schrijf hier ook iets over.

Doe een zoekwoordanalyse
Kijk vooraf welke zoekwoorden er allemaal gebruikt worden die gerelateerd zijn aan je onderwerp en laat deze terugkomen in je teksten. Op welke woorden er hoe vaak wordt gezocht kun je gratis inzien in de zoekwoordplanner van Google.

Hou het kort en krachtig
Gebruik voldoende woorden om je bezoekers zo goed mogelijk duidelijk te maken waar je tekst over gaat. Over hoeveel woorden een tekst moet beschikken zijn de meningen verdeeld in de online marketingwereld. Over een feit zijn we het wel allemaal met elkaar eens. Hou je teksten kort en krachtig. Inhoud is belangrijker dan het aantal woorden. Gebruik niet overbodig veel woorden als dat niet nodig is. Je schrijft je teksten uiteindelijk voor de lezer, hou dat altijd in gedachte.

Hoe kan ik content succesvol inzetten voor mijn organisatie?

Wij creëren succesvol content voor bedrijven. Hoe we dit doen leg ik uit door middel van een casus. Een van onze klanten verkoopt producten die bij honden het blaffen afleren. Na het doen van een zoekwoordanalyse bleek dat er binnen de zoekmachines veel gezocht werd over hoe het blaffen van honden kan worden afgeleerd. Onze klant heeft een webshop, en had enkel pagina’s waarop producten werden aangeboden. Als strategie hebben wij extra pagina’s geschreven gerelateerd aan blaffende honden. Dit zijn onder andere pagina’s die gaan over blaffende honden buren, blaffen afleren en oplossingen voor een blaffende hond. Bij de pagina over blaffen afleren wordt het probleem beschreven, en worden er oplossingen genoemd hoe je blaffen kan afleren. Hierdoor worden bezoekers geïnformeerd over hoe het probleem kan worden opgelost, en onderaan de pagina worden de producten getoond die ze kunnen bestellen om het probleem op te lossen. Onze klant krijgt sinds de lancering van deze content strategie 1500 extra bezoekers per maand binnen. Van deze bezoekers gaan er 2% over tot aankoop van een product. Kortom; deze website genereert extra bezoekers en omzet door het inzetten van content creatie.     

Ben je getriggerd door het succesvol inzetten van content creatie? Neem contact met ons op en we bespreken je kansen!